Thursday, November 20, 2008

WANITA UMNO DIUJI ALLAH SWT

Sejak kebelakangan ini, isu Wanita UMNO hangat diperkatakan di merata tempat termasuk di akhbar-akhbar. Berbagai -bagai pihak memberi komen sehinggakan menggambarkan Wanita UMNO kini bercelaru dan tenggelam punca. Beginilah keadaannya badan yang diharapkan menyokong UMNO dalam menerajui Barisan Nasional dan memerintah negara.

Kalaulah Wanita UMNO diibaratkan keretapi, perjalanannya ke distinasi yang dituju bergantung kepada kepala keretapi itu sendiri. Kalau kepalanya atau pemimpinnya berhati mulia, ikhlas, mementing kebajikan dan kemajuan ahli-ahli, dan semata-mata mencari keredhaan Allah S.W.T., maka, insyAllah Wanita UMNO akan terus teguh, bersatu dan berjaya. Jika tidak, pertikaian akan berlarutan dan menjejas keutuhan dan kewibawaan badan ini.

Kepimpinan merupakan amanah yang mesti dilaksanakan dengan adil,ikhsan dan bijaksana supaya sesuatu organisasi itu terus bersatu padu dan maju. Janganlah kepimpinan ini dikhianati sepertimana firman Allah S.W.T.:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya)." (Al-Anfal:27)

Marilah kita sama-sama bertenang dan jangan lah bersedih dan berduka. Ini semuanya ujian Allah untuk memeriksa siapa yang bertambah iman dan takwa kepadaNya.Sama-samalah kita berdoa agar Wanita UMNO akan lulus dalam ujian Allah ini dan terus membawa pembaharuan kepada ahli-ahli kearah kecemerlangan. Untuk ini , kita berdoa semoga YB Tan Sri Rafidah diberi kesejahteraan, petunjuk dan hidayah dalam membuat keputusan bagi mengakhiri kemelut Wanita UMNO masa kini, Amin.

No comments: